I am always on a search for knowledge of nutrition and better health. Recently I stumbled into a new book of the nutrition market - Superfoods: The Flexible Approach to Eating More Superfoods. It's by Julie Montagu, a super cool health-addict and yogi who's come to help us lead a more deliciously healthy life. On the list of superfoods there's a lot of the ones I've talked about here, such as macha and cacao, alongside so many other ones of which I had never heard.

The amazing thing about the book is that it's all about flexibility. Julie helps us balance our diets with simple tips. Got not-so-healthy dinner plans? Counterbalance its effects by starting with some green juice. Want to eat a hearty steak? Serve it with some of her recommended nutritious side-dishes. Plus, there's 90 recipes that are all about superfoods. 

For those interested but simply to busy to read it, I'll be posting about my recent superfoods findings here. Keep posted!


Estou sempre em busca de conhecimento nutricional e uma saúde melhor. Recentemente, eu encontrei sem querer um novo livro do mercado nutricional — Superfoods: The Flexible Approach to Eating More Superfoods (Superalimentos: A Abordagem Flexível para Comer Mais Superalimentos). Foi escrito por Julie Montagu, uma yogi superlegal viciada em saúde que veio para nos ajudar a levar uma vida mais deliciosamente saudável. Na lista de superalimentos existem vários que eu já comentei por aqui, como o macha e o cacau, junto a muitas outras que eu nunca tinha ouvido falar antes.

O bom do livro é que ele oferece soluções para uma dieta flexível e realista. Por exemplo, você sabe que vai ter um jantar daqueles à noite? Contra-balance com um suco verde de manhã. Quer comer um belo bife? Então sirva ele com acompanhementos hiper nutritivos recomendados por Julie. Além disso, tem mais 90 receitas de superfoods para usufruir! 

Para aqueles interessados, mas simplesmente muito ocupados para ler o livro, postarei sobre minhas descobertas recentes de superalimentos aqui. Mantenha-se informado!


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