You know those days when you don't have time not even to stop and put on some mascara?  Well, they are not an excuse to eat poorly. This is a small list of healthy snacks that are super easy to prepare and will ensure that you don't go out the door hungry or undernourished.

1. Always have some macadamia nuts at home. They are rich in omegas 3 and 6 and are tastier than almonds, at least that's what I think. Get a handful of them and eat them on your way if you need to!

2. Don't forget avocados - they are rich in fiber and potassium. Just cut one in half, put on some salt (or, if you like unusual things, some honey), grab a spoon and eat it straight from the

3. Nor the miso soup. Always keep a bowl of this anti-inflammatory soup, at home - rich in vitamin C and antioxidants - in your fridge. There is nothing better than having something warm to make your stomach feel loved and nourished.


Sabe aqueles dias que você não tem nem tempo de parar e colocar um rímel? Bem, eles não são uma desculpa para comer mal. Essa listinha de snacks saudáveis e super fáceis de preparar garante que você não saia de casa faminta ou desnutrida.

1. Tenha sempre castanhas macadâmias em casa. Elas são ricas em ômegas 3 e 6 e são mais saborosas que amêndoas, ou pelo menos, eu acho isso. Pegue algumas na mão e saia comendo se precisar!

2. E não esqueça o abacate também - rico em fibras e potássio, basta cortar um no meio, coloque um pouco de sal (ou para quem gosta de algo inusitado, um pouquinho de mel), pegue uma colher e coma na casca mesmo.

3. Nem a sopa misso. Deixe sempre uma vasilha dessa sopa anti-inflamatória, rica em vitamina C e antioxidantes na sua geladeira. E nada como algo quentinho para deixar o estômago se sentindo amado e cuidado.


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