Assouline is known for the "most sophisticated books in the world" so it's only natural that one of their latest publications be about the store windows of Louis Vuitton stores. Drawing all types of spectators, the maison's store fronts have featured roller coasters, dinosaurs, hot air balloons and even a replica of Yayoi's polka dotted universe - all in the name of a good spectacle. It's no wonder they were worthy of their very own book, which presents 45 of LV's windows as works of art. The book is an artwork itself, as one would expect from Assouline. Too bad it's a bit pricey: it will cost you $845 to call one your own.

Let's just say that I think one of the maison's biggest secrets to its continuing success has just been revealed: always keep the crowd entertained.


A Assouline é conhecida pelos “livros mais sofisticados do mundo”, então é muito natural que uma das suas mais novas publicações seja sobre as vitrines das lojas Louis Vuitton. Chamando a atenção de todos os tipos de espectadores, as frentes das lojas da maison já exibiram montanhas-russas, dinossauros, balões de ar quente e até uma réplica do universo de bolinhas (polka dot) de Yayoi — tudo em nome de um bom espetáculo. Não é de se imaginar que elas fossem ganhar seu próprio livro, que apresenta 45 das obras de arte em vitrine da LV. O próprio livro já é uma obra de arte, como era de se esperar da Assouline. Pena que é um pouco caro: custará a você $845 para chamar um livro de seu.

Vamos apenas dizer que eu acho que um dos maiores segredos da maison para seu contínuo sucesso acabou de ser revelado: mantenha o público sempre entretido.


YOU MAY ALSO LIKE

Comment