Cut to 1946. Christian Dior was an extravagant designer and hopelessly romantic; Avedon was a modernist, obsessed with the streets and photographing the expensive clothes that strolled through them. It was an unlikely partnership on paper but in real life this duo was magic. Avedon was able to capture the true architectural essence of Dior's works while Dior fed the photographer the luxury he sought on the streets, through his impeccable clothes. One could say that Avedon immortalized Dior's creations, but the same goes the other way: didn't Dior elevate Avedon to new levels of art and observation?

Regardless of the arguments behind this rare partnership, you can now take a deep dive into it thanks to Rizzoli's latest publication: Dior by Avedon. In 206 pages, their collaboration is beautifully illustrated through Avedon's work, who continued to praise Dior even after his death, always photographing his muses, like Twiggy and Veruschka, while wearing the maison.


 

Corta para 1946. Christian Dior era um designer extravagante e um romântico incurável; Avedon era um modernista obcecado com as ruas e com o ato de fotografar as roupas caras que circulavam por elas. Essa era uma parceria improvável no papel, mas na vida real essa dupla era mágica. Avedon foi capaz de capturar a verdadeira essência arquitetural dos trabalhos de Dior enquanto Dior alimentava o fotógrafo com o luxo que ele buscava nas ruas através de suas roupas impecáveis. Pode-se dizer que Avedon imortalizou as criações de Dior, mas o mesmo vale para o outro lado: Dior não elevou Avedon para novos níveis de arte e observação?

Independente dos argumentos por trás desta rara parceria, você pode agora mergulhar profundamente nela graças à publicação mais recente de Rizzoli: Dior by Avedon (Dior por Avedon). Em 206 páginas, sua colaboração é belamente ilustrada através do trabalho de Avedon, que continuou a louvar Dior mesmo depois de sua morte, sempre fotografando suas musas, como Twiggy e Veruschka, enquanto vestiam roupas da maison.


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